8 Şubat 2011 Salı

Efsaneler giderken...


Marca gazetesi bildiğiniz üzere Madrid medyasının sporun etrafında şekillenmiş hali. Daha doğrusu Real Madrid etrafında şekillenmiş hali. Her gün ortalama 50-55 sayfa arasında basılan gazetede en az 10 sayfa Real Madrid'e ayrılmış durumda. Devamında ayıp olmasın diye Atletico Madrid'e de 2 sayfa ayırıyorlar. Arkasından da La Liga haberleri, basketbol ve amatör sporlar geliyor. İşte bugün o "La Liga haberleri" başlığı altındaki sayfalardan birini okurken gerçekten içim acıdı: "Manuel Pablo ve Valeron veda ediyor"

Bu iki isim Deportivo'nun 1999-2000 sezonunda La Liga şampiyonu olan kadrodan geriye kalan iki futbolcu. Nasıl ki Galatasaraylı taraftarlar UEFA kupasını kazanan kadrodan geriye kalanları bir bir saydı ve Hasan Şaş'la birlikte bu devir kapandıysa, aynı duyguları şimdi Deportivolu taraftarlar yaşıyor. O meşhur Deportivo kadrosunda hatırladığım kadarıyla Roy Makaay, Flavio Conceiçao, Pauleta, Noureddine Naybet, Donato, Djalminha, Slavisa Jokanovic, Jaime Sanchez, Lionel Scaloni ve Gabriel Schürrer gibi isimler de yer alıyordu. Valeron ve Manuel Pablo isimleri o dönem kadronun genç isimleri arasında anıldığı için genelde şampiyon bitirilen sezonda yedek kulübesinde oturuyorlardı. Ancak o şampiyonluğun ardından kadroya katılan Diego Tristan'lı dönemde sırtlarına geçirdikleri Deportivo formasında ilk 11'deki yerlerini bu sezona kadar hiç kaybetmemişlerdi. Bu sezon teknik direktör Manuel Angel Lotina sağ bek mevkisinde Laure'yi oynatmaya başlayınca önce "kaptan" Manuel Pablo, ardından da "Andres Guardado'yla beraber oynayınca takım fazla ofansif oluyor" eleştirileri altında Valeron, o sezonun ardından ilk kez yedek kulübesine mahkum oldular.

Dün birlikte basının karşısına geçen ikili, sezon sonu futbolu bırakacaklarını açıklarken düşünceleri de şöyle oldu:

Manuel Pablo: "Yaklaşık 13 sezondur bu kulübün bir parçasıyım. Las Palmas'dan ilk geldiğimde bana basit bir adalı gözüyle bakanlar bugün takım kaptanı olarak size veda konuşması yapacağımı hiç tahmin etmiyordu. Her  zaman çok çalıştım. Deportivo için en doğrusu neyse hep onu yapmaya çalıştım. Gerek takım içinde gerek özel hayatımda gençlere iyi bir örnek olduğumu düşünüyorum. Herhangi bir oyunun en üst seviyesinde yıllarca oynamak kolay değildir. La Liga da futbolun en üst seviyesi ve yıllarımı bu seviyede geçirdim. Fiziksel olarak yorulduğumu hissediyorum. Takımda iyi ve genç olan oyuncular var. Önümüzdeki sezondan itibaren onların şans bulması daha doğru olacak"

Juan Carlos Valeron: "Bana her zaman sordular 'Neden daha büyük bir kulübe gitmiyorsun' diye. Nedeni basit, onca teklif almama rağmen hiçbir kulüp bana Deportivo'dan daha iyi koşulları sağlayabileceğinin garantisini veremedi. Real Madrid'den de teklif aldım Barcelona'dan da. Ancak oralarda medya baskısı çok büyük. Deportivo bana çok sahip çıktı. Koca bir sezonu sakat geçirmeme rağmen, basın bana 'bitti' gözüyle bakarken bana ikinci şansı verdiler. İspanya milli takımında bu olmadı. Basın beni fazla eleştirdi. İspanya milli takımıyla olan zamanlarımı da iyi olarak hatırlamak isterdim ancak gittiğim iki Dünya Kupası'nda da basın beni 'günah keçisi' ilan etti. Deportivo'da küme düşmemeye de oynarken, şampiyonluğa da oynarken hep aynı saygı ve sevgiyi gördüm. Çünkü insanlar elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığımı biliyordu. Kariyerim biraz şüpheli gibi. 'Daha iyisi' olabilir miydim? Zannetmiyorum. Sanırım benim için en iyisi futbolu 'Deportivolu Valeron' olarak bırakmak"


Sanırım bu da futbolun bir parçası. Bir dönem insanlar sizi "Dünyanın en iyisi" diye nitelendirirken, gün geliyor sessiz sedasız ait olduğunuz yerden uzaklaşıyorsunuz. Bu adamlar imkansızı başarıp bir kasaba takımını şampiyon yapanlardan. İlk maçta 4-1 Milan'a yenilip, rövanşı 4-0 alanlardan. Bu adamlar bir nevi La Liga tarihi. Sonuç olarak daha dört ay var La Liga'nın bitmesine. Olur da NTV Spor ekranlarında Deportivo maçına denk gelirseniz ve Manuel Pablo'nun sağ kanatta hızla akarken birden içeri kestiği ortalardan biri ya da Valeron'un ara paslarından biri gözünüze çarparsa bu gülümsemeniz için ufak bir neden olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder